Problemy z nadmierną prędkością.

Problemy z nadmierną prędkością.

2020-11-18 Wyłączono przez Artur Ligięza

Może by tak przerwać tę wyjątkową niechęć do inwestycji na terenie naszego sołectwa? Pomysłów na infrastrukturę jak na lekarstwo. Realizacji praktycznie zero. Nie mam informacji czy i jakie wnioski do budżetu gminy na 2021 rok z naszego sołectwa zostały złożone więc wrzucam to jako pomysł na działanie z korzyścią dla mieszkańców nie tylko wsi Wyględy, ale również wsi Wiktorów i Feliksów czy Myszczyn.

Z tego co pamiętam duża część mieszkańców zgłaszała problemy nadmiernej prędkości na głównych drogach tranzytowych (Topolowa i Kujawskiego). Nie wiem jaki efekt przyniosły pisane „donosy” w tej sprawie ale mam wrażenie, że sytuacja w żaden sposób się nie poprawiła.

Jako propozycję można przedstawić tablice z pomiarem i prezentacją prędkości, takie jakie pojawiły się na drodze Borzęcin – Umiastów. Oczywiście same tablice nie spowodują, że każdy kierowca zdejmie nogę z gazu ale jako narzędzie służące osiągnięciu takiego celu nic lepszego chyba nie wymyślono na drogach tej kategorii.

W naszym przypadku widzę sens postawienia dwóch takich tablic na ulicy Topolowej (przed i za skrzyżowaniem z Leśną). Jedna po stronie wsi Wyględy, druga po stronie wsi Wiktorów. Miejsce o tyle newralgiczne i ważne, że znajdują się tam przystanki autobusów linii 729 i autobusów szkolnych. Przystanki na tyle „nietypowe”, że pozbawione jakichkolwiek wiat przystankowych więc pasażerowie i dzieci często biegną „na ostatnią chwilę” żeby nie stać pod gołym niebem i nie moknąć. Sam często przepuszczam w tym miejscu biegnące do autobusu dzieciaki szkolne.

Na pewno jest też sens postawienia kolejnych dwóch tego typu tablic na ulicy Kujawskiego (od strony Feliksowa i od strony Myszczyna – ta wieś to już gmina Ożarów).

W sumie na barkach naszej gminy byłyby więc 3 tablice, po jednej na terenie wsi: Wyględy, Wiktorów i Feliksów) plus dogadanie jednej tablicy przy Kujawskiego z gminą Ożarów. Koszt jednostkowy wg faktycznych kosztów realizacji u sąsiadów to około 13 TPLN. Z informacji jakie uzyskałem od innych inwestorów nie są wymagane żadne problematyczne uzgodnienia.

Zadanie spójne z prowadzonym obecnie zadaniem zwiększenia bezpieczeństwa wzdłuż DW580 – doświetlenia i aktywne przejścia dla pieszych – na co głosujemy w Budżecie Obywatelskim Mazowsza.